Social media w turystyce – fantastyczny przykład. Sprawdź

Media społecznościowe w reklamie linii lotniczej Dla wielu światowych i polskich firm związanych z turystyką aktywność w social media ogranicza się do posiadania fanpage’a. Jedne z nich wiedzą jak go skutecznie wykorzystać w komunikacji z potencjalnym klientem, inne nie mając większego pojęcia o istocie social...

412

Media społecznościowe w reklamie linii lotniczej

Dla wielu światowych i polskich firm związanych z turystyką aktywność w social media ogranicza się do posiadania fanpage’a. Jedne z nich wiedzą jak go skutecznie wykorzystać w komunikacji z potencjalnym klientem, inne nie mając większego pojęcia o istocie social media, zasypują swoje tablice ofertami lub nie do końca przemyślanymi informacjami. Ale są też takie firmy, które wybiegają poza przyjęte standardy i wyznaczają kierunki rozwoju, stając się wzorcami dla innych. Przy okazji wzmacniając wizerunek innowacyjnej firmy i budując przewagę nad konkurencją.

KLM wie jak to robić

Jednym z takich przykładów jest projekt przygotowany przez linie lotniczą KLM. Istota jest banalnie prosta – bazując na serwisach społecznościowych takich jak np. Facebook, pozwolić pasażerom poznać się przed wylotem. Możliwe jest także sprawdzenie kto „ciekawy” wybiera się w tą samą podróż. Oczywiście istnieje możliwość rezerwacji miejsca w samolocie kierując się właśnie aktywnością pasażera w social media.

Połączenie online z off-line

KLM daje świetny przykład jak wirtualne życie pasażera połączyć z realnym. Przy okazji umilić czas długiej podróży. Bez wątpienia jest to wartość dodana dla wszystkich pasażerów. Nie mówiąc już o tym, że po takiej podróży istnieje możliwość kontynuowania znajomości zarówno w off jak i online.

Zapraszam do obejrzenia fantastycznego przykładu wykorzystania social media w turystyce.

Więcej o tych zagadnieniach: