Reklama turystyczna w wyszukiwarce Google

Reklama w wyszukiwarce jest jedną z najpopularniejszych form promocji ofert turystycznych w internecie. Jest to efektem m.in. jej wysokiej efektywności, stosunkowo bezpiecznego modelu płatności (opłata tylko za kliknięcie czyli przejście zainteresowanego na stronę biura podróży) oraz dużej swobody w tworzeniu i zarządzaniu przekazem reklamowym –...

336

Reklama w wyszukiwarce jest jedną z najpopularniejszych form promocji ofert turystycznych w internecie. Jest to efektem m.in.

  • jej wysokiej efektywności,
  • stosunkowo bezpiecznego modelu płatności (opłata tylko za kliknięcie czyli przejście zainteresowanego na stronę biura podróży)
  • oraz dużej swobody w tworzeniu i zarządzaniu przekazem reklamowym – możliwość swobodnego dobierania treści reklamy do wybranej grupy słów i fraz kluczowych.

Zalet reklamy w wyszukiwarce jest znaczenie więcej i jak pokazuje wiele przykładów na stronach google.pl, biura podróży i agencje turystyczne dość często korzystają z boksów AdWords w celu generowania ruchu, rezerwacji czy też sprzedaży usług na swoich serwisach internetowych.

Reklama internetowa bez cennika

Przypomnijmy podstawy: jedną z cech reklamy adwords jest brak cennika. Reklamodawca deklaruje maksymalną cenę za kliknięcie w reklamę, a jej faktyczna wysokość naliczana jest przez system tylko wtedy, gdy nastąpi kliknięcie w reklamę. Na wysokość pobranej opłaty wpływa kilka czynników przez co prawie każde z biur płaci inną stawkę – a różnice mogą bardzo duże. Wszystko opiera się o system aukcyjny, a licytacja odbywa się pomiędzy reklamodawcami czyli najczęściej wyłącznie biurami podróży. To sprawia, że jednym z celów zarządzania kampanią reklamową jest dążenie do zmniejszania ceny CPC.

Brak cennika sprawia, że reklamodawcy walczący o kliknięcia, zastanawiają się ile za to samo (czyli kliknięcie) płaci potencjalny konkurent lub inny gracz z branży turystycznej. Często wszelkie informacje związane z efektywnością kampanii reklamowych objęte są tajemnicą, co utrudnia jakiekolwiek porównanie.

Efektywność kampanii reklamowych lidera

Zdarzają się jednak i takie sytuacje, gdzie podstawowe informacje na temat efektów reklamy w wyszukiwarce są upublicznione. Firma Divante, współpracująca z TUI w zakresie m.in. marketingu w wyszukiwarce, opublikowała obszerny case study na ten temat. Można z niego dowiedzieć się jaki jest cel, zakres i efekt współpracy. A efekty potwierdzają, że warto współpracować ze specjalistami!

Ciekawych informacji zawartych w mini raporcie jest wiele. To co wydaje się być interesujące na pierwszy rzut oka to dane na temat tego ile TUI średnio płaci za kliknięcie w swoje reklamy, jaka jest ich skuteczność, jak zmieniła się konwersja. Poniżej rezultaty działań – dane pochodzą ze strony divante.pl:

Biura podróży i agencje turystyczne mogę wykorzystać te dane do ogólnych porównań własnych efektów w wyszukiwarce:

Więcej o tych zagadnieniach: