Reklama natywna – nowość w promocji turystyki

Reklama natywna w turystyce – tymczasowa moda czy stały trend w rozwoju reklamy internetowej? Reklama natywna to stosunkowo nowy rodzaj reklamy jaki pojawia się w ofercie wydawców lub agencji reklamowych z której mogą skorzystać biura podróży i obiekty hotelarskie w promocji swoich usług. Reklama natywna...

417

Reklama natywna w turystyce – tymczasowa moda czy stały trend w rozwoju reklamy internetowej?

Reklama natywna to stosunkowo nowy rodzaj reklamy jaki pojawia się w ofercie wydawców lub agencji reklamowych z której mogą skorzystać biura podróży i obiekty hotelarskie w promocji swoich usług.

Reklama natywna to rodzaj płatnej treści reklamowej, ukazanej w formie standardowego tekstu i/lub grafiki, zdjęcia, treści video lub jeszcze innej formy, której celem jest zwrócić uwagę użytkownika na dany produkt lub usługę. Bardzo często podkreślany jest aspekt mocnego powiązania z treścią serwisu, w którym jest prezentowana reklama.

To co ma wyróżniać reklamę natywną od innych form reklamowych, to zaangażowanie potencjalnego klienta, które następuje w delikatny, wyważony sposób, a całość – chcąc spełniać definicję reklamy natywnej – powinna być idealnie wpasowana w wygląd/layout strony, na której promowana treść jest publikowana i współgrać całościowo z treścią serwisu czy strony internetowej.

Z pewnością każdy z nas natknął się na tego typu reklamę, i nie wykluczone, że często bez świadomości, że jest to reklama – i taki jest właśnie główny cel emisji reklamy natywnej.

Istnieje kilka sieci reklamowych, które oferują tego typu reklamę. Najwięksi wydawcy często współpracują z tymi sieciami, emitując ich reklamy na własnych stronach, jak również sami przygotowują ofertę reklamy natywnej do rynku reklamowego.

Poniżej przykład reklamy natywnej w ze stron Onet.pl – serwisu sportowego:

Emisja reklamy natywnej na stronach Onet.pl na przykładzie sieci zewnętrznej współpracującej z Onet.pl

Korzyści dla branży turystycznej i hotelarskiej

Główne założenie reklamy natywnej, czyli wspomniana nienachlana forma, może pociągnąć stosunkowo duży ruch, czyli kliknięcia, co dla wielu reklamodawców jest podstawowym celem kampanii reklamowej. Dlatego też, jak pokazują różne badania, skuteczność (CTR) reklam natywnych jest stosunkowo wysoka. W takich przypadkach niezwykle ważnym aspektem jest wybranie odpowiednich grup docelowych dla których taka emisja powinna nastąpić. Zagrożenie jakie może się pojawić w przypadku reklamy natywnej to kliknięcia, które nie pociągną zainteresowania/zaangażowania ze strony użytkowników – bo część z nich może kliknąć w reklamę ze świadomością klikania w standardowy artykuł. Dlatego ważne jest, aby reklamodawcy przygotowujący kreacje reklamowe z odpowiednim wyczuciem planowali komunikację marketingową – im mniej „napompowanych i dwuznacznych haseł” tym lepiej.

Zdecydowanie reklama natywna jest opcją godną polecenia tym reklamodawcom, którzy szukają reklam pozwalających zbudować szeroki zasięg i dotarcie do osób zainteresowanych danymi produktami i usługami, choć niekoniecznie będącymi w danej chwili na etapie ich zakupu/rezerwacji.

Więcej o tych zagadnieniach: