Reklama hotelu: przykład budowania wizerunku

Reklama hotelu: budowanie wizerunku Budowanie wizerunku określonej marki to jeden z najpopularniejszych celów działań reklamowych. Dotyczy to nie tylko obiektów branży hotelowej, ale większości firm w ogóle – prawie każda chce być rozpoznawalna wg jakiejś, najlepiej unikalnej, cechy. Taki cel mają zarówno małe jak i...

1107

Reklama hotelu: budowanie wizerunku

Budowanie wizerunku określonej marki to jeden z najpopularniejszych celów działań reklamowych. Dotyczy to nie tylko obiektów branży hotelowej, ale większości firm w ogóle – prawie każda chce być rozpoznawalna wg jakiejś, najlepiej unikalnej, cechy. Taki cel mają zarówno małe jak i duże firmy, obiekty noclegowe o niższej kategorii, jak i duże sieci hotelowe.

Przykład reklamy hoteli sieci Qubus

Przykładem wizerunkowej kampanii reklamowej hotelu była reklama sieci Qubus, obecna na jednym z popularnych portali internetowych. Przez cały dzień, na stronie głównej Gazeta.pl emitowana była reklama, której głównym przekazem była informacja o różnorodności bufetu śniadaniowego w hotelach Qubus.

Na jaki najważniejsze korzyści można liczyć z takiej reklamy?

  • szeroki zasięg w krótkim czasie – stała obecność reklamy na stronie oznacza, że każdy użytkownik odwiedzający adres gazeta.pl jest potencjalnym odbiorcą tej reklamy, ponieważ reklama ta pojawia się przy każdym wyświetleniu strony
  • kontakt z reklamą – miarą reklam wizerunkowych nie jest klikalność (czyli CTR), co jest częstym błędem oceny tego typu reklam. Użytkownik przeczyta krótki komunikat, z którego bez klikania dowiaduje się o „wyjątkowości i różnorodności” śniadań w hotelach. Klikną w reklamę Ci, którzy w szczególności zainteresują się tym przekazem i będą chcieli dowidzieć się więcej.

To co jest warte uwagi w tej małej kreacji reklamowej to:

  • wyróżnienie logotypu sieci – jest on widoczny i czytelny,
  • wskazanie (poprzez powiększenie) głównego przekazu w komunikacie reklamowym: ponad 100 produktów na śniadanie,
  • call to action czyli zachęcenie do poznania szczegółów
  • dedykowany landing page czyli przekierowanie zainteresowanego reklamą hotelu bezpośrednio na stronę z dodatkowymi informacjami nt. śniadań, a nie np. na stronę główną sieci Qubus

Więcej o tych zagadnieniach: