Reklama hotelu w internecie – przykład reklamy kontekstowej

886

O tym jak ważny jest internet w działaniach reklamowych hotelu świadczą m.in. formy reklamy wybierane przez hotelarzy do promocji swoich usług. Kolejnym ciekawym przykładem formatu, coraz śmielej stosowanym w promocji hotelu, jest reklama intextowa.

Reklama hotelu w treści artykułów

Idea reklamy intextowej podobna jest do reklamy w wyszukiwarce – podstawą jest słowo kluczowe. Reklamodawca określa słowa przy których chciałbym wyświetlić swój przekaz reklamowy. Emisja reklam nie odbywa się w wyszukiwarce, ale na stronie z artykułem, np. wiadomości sportowe lub turystyczne. System reklamowy „skanuje” treść danej strony, stara się rozpoznać jej kontekst, m.in. sprawdzając częstotliwość pojawiania się słów. Następnie wybrane słowa w treści zostają odpowiednio wyróżnione. Czytelnik najeżdżając myszką na takie słowo, wywołuje reklamę, która może mieć postać tekstową lub graficzną.

Przykładem reklamy intextowej w hotelarstwie jest kampania hoteli i ośrodków Geovita. Na stronach portalu Onet.pl w treści artykułu zawierającego m.in. słowo kluczowe „weekend” pojawia się duża reklama graficzna.

Zalety i korzyści w tej formy reklamy hotelu

  • Precyzyjnie kierowany przekaz reklamowy
    System wyświetla reklamy przy słowach kluczowych ważnych dla hotelu oraz dobiera najlepiej pasujące reklamy do zawartości strony.
    Obiekt hotelarski (będący reklamodawcą) ma możliwość wyboru serwisów tematycznych, na których będzie prezentowana jego reklama – np. turystycznych, biznesowych, itp.
  • Szeroki zasięg – ta forma reklamy emitowana jest na największych polskich portalach, stąd zasięg reklamy może być bardzo szeroki, nawet do kilkunastu milionów polskich internautów – szacuje się, że w Polsce ponad 1500 serwisów internetowych wyświetla reklamy intextowe na swoich stronach.
  • Przyjazny model rozliczeniowy – z reguły reklamodawca płaci za reklamę tylko wtedy, gdy następuje kliknięcie (model CPC – cost per click), czyli przekierowanie zainteresowanego użytkownika na stronę reklamodawcy.
  • Niska inwazyjność – w przeciwieństwie do innych form reklamy internetowej reklama intextowa nie jest formą agresywną, jest ukryta pod słowem i aktywowana jest przez samego użytkownika internetu.
Więcej o tych zagadnieniach: