Promocja turystyki w internecie – skuteczne hasła reklamowe

Skuteczna reklama hotelu i efektywny marketing biura podróży to marzenie wielu. Jednym z najważniejszych zadań reklamy jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Jednak coraz częściej staje się to niezwykle trudnym zadaniem, co wynika m.in. z ogromnej liczby podobnych do siebie reklam, jak również podobieństwa haseł reklamowych i przekazywanych komunikatów. ...

2106

Skuteczna reklama hotelu i efektywny marketing biura podróży to marzenie wielu. Jednym z najważniejszych zadań reklamy jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Jednak coraz częściej staje się to niezwykle trudnym zadaniem, co wynika m.in. z ogromnej liczby podobnych do siebie reklam, jak również podobieństwa haseł reklamowych i przekazywanych komunikatów. 

Każdy reklamodawca chciałby poznać skuteczne sposoby przekonywania klientów do swoich usług. Nie ma jednej uniwersalnej metody, tak jak nie ma jednego typu klienta. Istnieje jednak kilka prostych sposobów wpływania na proces zakupowy. Poniżej lista kilku propozycji, które mogą zostać wykorzystane w trakcie kampanii promocyjnych prowadzonych przez biura podróży, hotele i pozostałe obiekty noclegowe. Fundamentalną rolę w nakłanianiu klienta do zakupu odgrywa użycie szczególnego rodzaju słów.

Promocja turystyki w internecie – skuteczne hasła reklamowe

W reklamie powstał specjalny kod służący temu celowi. Składa się on z pięciu typów komunikatów:

  • proste nakazy: kup, wybierz, zarezerwuj, zamów, często z dodatkiem: już dzisiaj, teraz, do x dni. W praktyce często pojawiają się również promocja dla pierwszych …. osób, które dokonają zakupu natychmiast,
  • zachęty do zrobienia pierwszego kroku: zadzwoń na numer…. odwiedź www, wejdź na stronę, dowiedz się więcej…
  • namowa do spróbowania produktu: przekonaj się, spróbuj, ciesz się, leć, przeżyj…
  • podkreślenie fundamentalnych korzyści: odczuj ulgę, odbierz urlop, chroń, unikaj, pozbądź się, korzystaj…
  • groźba braku: oferta czasowa, oferta limitowana…

Słowa kluczowe umieszczane w reklamie potrafią skutecznie wpływać na potencjalnego klienta. Jest to szczególnie widoczne, gdy reklama ma wyłącznie formę tekstu, bez jakiejkolwiek grafiki (np. reklama w wyszukiwarce). Stąd też umiejętne dobieranie treści oraz umieszczanie odpowiednich słów jest jednym z kluczowych warunków sukcesu takiej kampanii. Sięgając do źródeł psychologii reklamy, można wyznaczyć pewne grupy haseł, które mogą przyczynić się osiągnięcia celów reklamodawcy.

Główne czynniki i hasła motywujące do zakupu usług turystycznych bądź noclegowych:

  •  jakość: najlepszy, oryginalny, prawdziwy, wyjątkowy, nagradzany, idealny,
  •  ilość: dla całej rodziny, kompletny, wszystko w cenie, zróżnicowany,
  •  efektywność: oszczędzasz, teraz taniej, okazja,
  •  stabilność: klasyczny, tradycyjny, w dawnym stylu,
  •  rzadkość: nowość, pierwszy sezon, ograniczona oferta, unikatowy, wyjątkowy,
  •  niezawodność: pewny, godny zaufania, niezmienna,
  •  piękno: elegancki, bajkowy, czarujących, w dobrym guście, oszałamiający,
  •  nowość: modny, zaawansowany, ulepszony, nowoczesny,
  •  prostota: łatwy, wygodny, dla początkujących,
  •  bezpieczeństwo: gwarantowany, odporny, pewny, czysty, chroniony.

Powyższe hasła i frazy mogą być wykorzystane zarówno w opisach reklam tekstowych emitowanych np. w wyszukiwarkach, jak również jako treść w reklamach graficznych, takich jak bannery lub e-mailing.

Więcej o tych zagadnieniach: