Promocja oferty turystycznej w internecie – dobry przykład

681

Reklama oferty turystycznej w internecie

Kolejna kampania reklamowa, której głównym zadaniem jest promocja oferty letniej. Itaka wybrała prosty komunikat przy zastosowaniu różnych formatów reklamy graficznej, w tym jeden o bardzo dużym zasięgu.

Kampania reklamowa biura podróży – formaty

Co ciekawe kampania promocyjna Itaki prowadzona w styczniu nie opierała się o standardowe banery reklamowe, ale raczej o mniejsze formy graficzne wyświetlane w danym miejscu przez określony czas. Wyjątkiem jest obecność dużej formy na największym polskim portalu internetowym.

Kampania reklamowa biura podróży – komunika marketingowy

Mniejsze formaty, ze względu na bardzo ograniczoną powierzchnię, prezentowały logotyp tego organizatora turystyki oraz krótkie hasło: Cudowne lato z Itaką – zniżki do 40%. Największy zastosowany format dodatkowo prezentował motyw przewodni katalogu letniego – dziecko z muszlą.

 

Kampania reklamowa biura podróży – miejsca emisji

Promocja oferty letniej była mocno zauważalna na stronach głównych portali: Onet.pl i Gazety.pl. Emisja mniejszych form odbywała się na Gazeta.pl, na samym dole strony, w sekcji „Oferty”. Natomiast największa forma graficzna wyświetlona została na stronie głównej Onet.pl, w górnej części tej strony. Z pewnością w każdym przypadku biuro uzyskało bardzo duży zasięg, tj. dotarcie reklamy do potencjalnych klientów. Oba portale są w ścisłej czołówce najpopularniejszych miejsc w polskim internecie. Poza stroną główną, reklamy emitowane były na wybranych serwisach, np. Gazeta.pl Warszawa.

Kampania reklamowa biura podróży – landing page

Wszystkie formy reklamowe kierowały potencjalnego klienta do strony głównej Itaka.pl. Na której to prezentowana jest wybrana oferta z katalogu.

W ramach podsumowania można uznać kampanię reklamową Itaki jako ciekawą. Zastosowane formy reklamy pozwoliły dotrzeć z komunikatem do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Być może sam komunikat marketingowy mógł bardziej wyróżniać się od podobnych stosowanych przez konkurencje.

Więcej o tych zagadnieniach: