Marketing Automation w Turystyce i Hotelarstwie

Marketing Automation coraz częściej pojawia się w działaniach marketingowych wśród polskich przedsiębiorstw turystycznych. Jest to stosunkowo nowe rozwiązania, które wydaje się zagości na dłużej na stronach internetowych biur podróży i obiektów hotelarskich. Występują trzy główne powody dlaczego tak się dzieje – oto one: automatyzacja działań...

250

Marketing Automation coraz częściej pojawia się w działaniach marketingowych wśród polskich przedsiębiorstw turystycznych. Jest to stosunkowo nowe rozwiązania, które wydaje się zagości na dłużej na stronach internetowych biur podróży i obiektów hotelarskich.

Występują trzy główne powody dlaczego tak się dzieje – oto one: automatyzacja działań marketingowych, reklamowych i sprzedażowych.

Systemy do Marketingu Automation to pewnego rodzaju aplikacje, które pozwalają na zaplanowanie pewnych kroków (marketingowych), które wykonują się automatycznie o określonym czasie – to bardzo ogólne i skrótowe przedstawienie idei, jaka za nimi stoi. Systemy Marketing Automation pozwalają ponadto „wyceniać” wartość użytkownika internetu, jaki pozostawił nam swój adres e-mail oraz zarządzać w różnorodny sposób komunikacją marketingową z takim internautą.

Marketing Automation w Turystyce i Hotelarstwie

  1. Już dzisiaj odwiedzając strony WWW należące do wybranych biur podróży lub hoteli można natknąć się na wykorzystywanie Marketing Automation. Najczęściej objawia się to:
    wyświetlenie komuniukatu na określonej stronie www w celu zapisania się do newslettera lub prośbą o pozostawienie nr telefonu w celu oddzwonienia
  2. wysyłaniem automatycznych maili ze spersonalizowaną ofertą do użytkownika w sytuacji, gdy przeglądał daną ofertę, ale nie dokonał rezerwacji
  3. ponowne przesłnie newslettera do osoby, która go nie przeczytała przy pierwotnej wysyłce
  4. wysyłanie newslettera z określoną kategorią ofert, które są powiązane z ofertą, w którą użytkownik klikną w poprzednim newsletterze.

Dodatkowo po stronie przedsiębiorstwa turystycznego, wykorzystującego Marketing Automation, gromadzą się dodatkowe dane na temat swoich użytkowników. Każdy z nich może zostać „oceniony” na podstawie różnych kryteriów, co również powinno mieć wpływ na sposób komunikacji z nim w przyszłości.

Mimo wrażenia skomplikowania czy trudności, jakie powstaje na samym początku, bez wątpienia automatyzacja marketingu powinna stać się podstawowym narzędziem w każdym przedsiębiorstwie turystycznym, chociażby z powodu znacznej oszczędności czasu, którego zawsze brakuje. Odpowiednie skonfigurowanie procesów sprawi, że pewne działania reklamowe – marketingowe – sprzedażowe, będą wykonywać się automatycznie, bez ingerencji człowieka.

Najpopularniejsze funkcjonalności systemu:

  • zarządzanie bazą kontaktów
  • pomiar i raportowanie działań
  • pomiar efektywności użytkowników tzw. scoring
  • segmentacja
  • narzędzia lojalnościowe
  • Real Time Marketing w formie powiadomień na www
  • personalizacja komunikacji
  • budowanie scenariuszy dla komunikacji marketingowej
  • pomiar opinii

Najpopularniejsze obecnie w Polsce systemy z kategorii Marketing Automation oferują: Sales Manago – GetResponse – iPresso.

Więcej o tych zagadnieniach: