Marketing Automation – przykład scenariusza komunikacji

Ciekawy przykład zaplanowania scenariusza komunikacji z użytkownikiem, w zależności od jego zachowania, został przedstawiony na stronach serwisu SprawnyMarketing.pl. Marketing Automation w Turystyce i Hotelarstwie – przykład Przykład dotyczy sklepu internetowego, który prowadzi tradycyjną sprzedaż (off-line) oraz internetową – zatem jest to przykład, który dotyczy sporej...

586

Ciekawy przykład zaplanowania scenariusza komunikacji z użytkownikiem, w zależności od jego zachowania, został przedstawiony na stronach serwisu SprawnyMarketing.pl.

Marketing Automation w Turystyce i Hotelarstwie – przykład

Przykład dotyczy sklepu internetowego, który prowadzi tradycyjną sprzedaż (off-line) oraz internetową – zatem jest to przykład, który dotyczy sporej części agentów turystycznych i touroperatorów oraz obiektów hotelarskich – każdy z nich stara się sprzedawać i promować swoje usługi poprzez internet, ale także kanały tradycyjne (telefon).

Poniżej został pokazany przykładowy scenariusz ukazujący drogę użytkownika = sposób komunikacji marketingowej z użytkownikiem, po pozostawieniu przez niego adresu email:

Źródło: https://sprawnymarketing.pl/dzialanie-marketing-automation/

 

Powyższy obraz ukazuje jak w prosty sposób możne ustawić funkcjonalności systemu Marketing Automation, aby informacje marketingowe przekazywane były w sposób nienachalny, ale przede wszystkim uwzględniały jego realne zainteresowanie daną ofertą. Świetnie widać także mechanizm nadawania tagów oraz scoring czyli wirtualne wyceniania wartości danego użytkownika.

Więcej o tych zagadnieniach: