Kolory w marketingu turystycznym

Kolor ma znaczenie w sprzedaży i marketingu „Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych.” Tak zaczyna się artykuł na temat znaczenia kolorów w...

448

Kolor ma znaczenie w sprzedaży i marketingu

„Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych.”
Tak zaczyna się artykuł na temat znaczenia kolorów w sprzedaży. Niezależnie gdzie ta sprzedaż się odbywa, w internecie czy poza nim, można zauważyć pewne tendencje w zachowaniu i przyzwyczajenia potencjalnych klientów.

Ten artykuł zatem dedykowany jest wszystkim tym agencjom turystycznym i obiektom hotelarskim, które samodzielnie przygotowują swoje materiały promocyjne, nie tylko w formie ulotek czy katalogów, ale także w internecie – np. wybierają kolory na strony WWW, kolorystykę prezentacji swojej oferty do klienta, itp. Cały artykuł na ten temat + wnioski z badań dostępny jest tutaj:

Kolory w marketingu turystycznym

Najważniejsze wnioski poniżej:
1. Niektóre połączenia barw są już automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach.
2. Wybrane firmy próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach. Potwierdzają to sami klienci, którzy przyznają, że kolor jest istotnym czynnikiem motywującym do zakupów. Błękit TUI zdaje się być najlepszym przykładem – błękit morza lub nieba, co wielu kojarzy się z wakacjami/urlopem.
3. Kolory działają na podświadomość i każdy z nich oddziaływuje w inny sposób.

Dla zainteresowanych tematyką psychologii w marketingu ciekawa infografika poniżej:

Więcej o tych zagadnieniach: