Kampania bannerowa hotelu na dużym portalu

Reklama hotelu w internecie dla wielu obiektów stała się ważny lub najważniejszym narzędziem promocji usług hotelowych. Dlatego też, coraz częściej można spotkać w sieci ciekawe formy, które reklamują hotel, motel lub pensjonat. Tym razem przykład reklamy rozwijanej. Idea rozwijanej reklamy polega na wyemitowaniu podstawowego komunikatu...

328

Reklama hotelu w internecie dla wielu obiektów stała się ważny lub najważniejszym narzędziem promocji usług hotelowych. Dlatego też, coraz częściej można spotkać w sieci ciekawe formy, które reklamują hotel, motel lub pensjonat. Tym razem przykład reklamy rozwijanej.

Idea rozwijanej reklamy polega na wyemitowaniu podstawowego komunikatu marketingowego i zainteresowaniu potencjalnego odbiorcy, który świadomie aktywuje formę reklamową, zwiększając jej wielkość. Reklama przyjmuje nowy, większy rozmiar i najczęściej przekazuje dodatkowe informacje. Jest to zatem interaktywna reklama, która angażuje potencjalnego klienta. Ten rodzaj reklamy nazywany jest paskiem lub belką rozwijaną. Interaktywny pasek graficzny, umieszczany jest pod górnym menu serwisu, który po akcji użytkownika (kliknięcie lub najechanie myszką) w przycisk „Rozwiń” lub na dowolny obszar na pasku, rozwija się do dużo większego rozmiaru. Taki zabieg pozwala reklamodawcy na pokazanie dodatkowych treści, rozwinięcie swojego przekazu marketingowego. Reklama zwija się w sytuacji, gdy użytkownik przesunie myszkę z obszaru paska reklamowego lub kliknie w przycisk „Zwiń”. Z reguły pasek ma wysokość 20-30 pikseli, a rozwinięty może osiągnąć nawet 300 pikseli.

Angażująca reklama hotelu

Właśnie ta forma została wykorzystana do promocji usług hoteli SPA Dr Irena Eris. Pasek reklamowy na stronie w wersji domyślnej:

Warto zauważyć, że już w wersji zwiniętej reklama jest stosunkowo dobrze widoczna. Po pierwsze umieszczona na pierwszym ekranie, a więc w zasięgu użytkownika (otrzyma ją jak tylko wejdzie na daną stronę internetową), po drugie szerokość reklamy pozwala na umieszczenie stosunkowo dużej liczby informacji.

A tutaj rekama hotelu w wersji rozwiniętej, po najechaniu myszką na pasek reklamowy:

Reklama rozwinięta przyjmuje już rozmiary dużych banerów reklamowych. Zakres umieszczanych informacji może być zatem bardzo szeroki. Dodatkowo, format reklamy nie ogranicza się do statycznej grafiki, ale może występować w wersji animowanej.

Kliknięcie w reklamę hotelu, przenosiło zainteresowanego na stronę docelową (landing page), przygotowaną specjalnie dla tej kampanii – co oczywiście należy uznać za kolejny plus tej akcji reklamowej.

Więcej o tych zagadnieniach: