Biuro podróży, hotel w TOP10 Google

Promocja oferty turystycznej w internecie Niemal każde biuro podróży lub obiekt hotelarski powie, że pozycjonowanie jest ważne. Wielu z nich, że najważniejszym narzędziem w promocji oferty turystycznej w internecie. Niestety, równie dużo przykładów branżowych pokazuje, że pracownicy działów sprzedaży lub marketingu, odpowiedzialni za ten obszar...

408

Promocja oferty turystycznej w internecie

Niemal każde biuro podróży lub obiekt hotelarski powie, że pozycjonowanie jest ważne. Wielu z nich, że najważniejszym narzędziem w promocji oferty turystycznej w internecie. Niestety, równie dużo przykładów branżowych pokazuje, że pracownicy działów sprzedaży lub marketingu, odpowiedzialni za ten obszar e-marketingu, nie mają podstawowej wiedzy w tym zakresie. Z drugiej strony, nie można się temu dziwić, ponieważ aspekty SEO są skomplikowane. Nie mniej, warto aby poznać przynajmniej podstawowe aspekty tego zagadnienia. W tym celu polecamy, krótki, ale przejrzysty i raczej zrozumiały, artykuł nt. podstawowych punktów istotnych w pozycjonowaniu danej witryny w sieci. Cała treść artykułu dostępna jest na stronach jednej z agencji oferująca tego typu usługi – tutaj link. Podstawowe zasady poniżej:

Pozycjonowanie w turystyce

1. Wartość strony dla użytkownika. Oznacza to, popularyzację przez Google serwisów zawierających unikalną, potencjalnie interesującą treść, podaną w przystępny sposób.

2. Linki przychodzące. Czyli w dużym skrócie – popularyzowanie swojego adresu WWW (strony głównej, ale także kategorii stron) w Internecie. To co jest niezwykle istotne, to jakość tych linków, zasada im więcej tym lepiej nie ma tutaj zastosowania.

3. Wartościowe treści. Chodzi tutaj o treści zamieszczane na stronach serwisów turystycznych. Z jednej strony może to być trudne, szczególnie w przypadku agentów, którzy wszyscy korzystają z treści dostarczonych przez touroperatorów a udostępnionych za pośrednictwem systemów rezerwacyjnych. Z drugiej jednak strony, jest wiele innych możliwości na zbudowanie własnego, unikalnego kontentu (treści) wśród agencji turystycznych, czy obiektów hotelarskich.

4. Optymalizacja techniczna strony. Niezmiennie ważne jest, aby podstawowe pola/parametry strony WWW odpowiednio przygotować zarówno dla użytkowników, którzy zobaczą je na liście wynikowej, jak i dla samych robotów, które za ich pośrednictwem zbiorą podstawowe informacje o danej stronie.

5. Dostosowanie do urządzeń mobilnych. Trend nieodwracalny jest taki, że konsumpcja internetu na urządzeniach mobilnych będzie występować częściej niż na desktopach. To wymusza na właścicielach serwisów WWW przygotowanie tych stron do emisji na mobile. Ten aspekt również ma znaczenie przy pozycjonowaniu.

6. Inne czynniki. Branża SEO wymienia znacznie więcej czynników wpływających na daną pozycję strony WWW, wśród nich głośno mówi się o bezpieczeństwie w sieci, a więc faworyzowaniu stron z certyfikatem SSL, a także o UX strony czyli jej czytelności, funkcjonalności i użyteczności.

We wszystkich tego typu zestawieniach warto pamiętać, że nikt nie zna wszystkich kryteriów pozycjonowania stron przez wyszukiwarki, w tym Google. Ta tajemnica nigdy nie zostanie ujawniona i tylko metodą prób i błędów można próbować sprawdzać skuteczność danych działań czy technik. Tak też działają agencje zajmujące się pozycjonowaniem.

Więcej o tych zagadnieniach: